بغداد 33°C
دمشق 23°C
السبت 26 سبتمبر 2020
Members of the Syrian National coalition (SNC) attend a meeting of the National Coalition on November 9, 2013, in Istanbul. Syria's fractured opposition meets for key talks to decide whether or not to attend a peace conference that western powers want to hold in Geneva. Before they decide whether to attend the talks -- aimed at launching negotiations between President Bashar al-Assad's regime and its opponents -- bitter rival camps in the opposition must first seek a united front, United Nations-Arab League envoy Lakhdar Brahimi warned this week. AFP PHOTO / BULENT KILIC (Photo credit should read BULENT KILIC/AFP/Getty Images)

الإئتلاف الوطني قد يطلب تأجيل موعد مؤتمر جينيف 2


أكد مصدر في الائتلاف السوري لـجريدة الشرق الأوسط أن المعارضة تحتاج إلى مزيد من الوقت لإعادة ترتيب أوراقها على ضوء الخلافات المستجدة وإعادة مناقشة قضية مشاركتها في مؤتمر «جنيف 2»، مرجحاً تأجيل موعد المؤتمر إذا لم ينفذ النظام.

ويأتي ذلك بعد أن قدم حوالي 50 عضو من الإئتلاف استقالتهم بعد موافقة الإئتلاف على حضور مؤتمر جنيف 2 على أن تكون أولوياته تبني مقررات مؤتمر جنيف1.


التعليقات